Znowu oszustwo w internecie i strata pieniędzy
21-latka na jednym z portali wystawiła na sprzedaż spódnicę i sukienkę. Bardzo szybko skontaktowała się z nią osoba zainteresowana ofertą. Kobietę poproszono o przesłanie adresu mailowego w celu finalizacji transakcji. Następnie 21-latka otrzymała wiadomość, z której wynikało, że musi zalogować się do bankowości internetowej korzystając z linku w przysłanej korespondencji. Zgłaszająca na stronie łudząco podobnej do tej, jaką posiada jej bank wpisała numer klienta oraz hasło dostępowe. Mimo podania poprawnych danych nie udało jej się zalogować do swojego konta. W tym czasie 21-latka otrzymała kolejną wiadomość w sprawie wystawionego ogłoszenia. Schemat działania potencjalnego nabywcy był taki sam. Po pewnym czasie mieszkanka gminy Wodzisław odebrała telefon od kobiety podającej się za pracownika działu technicznego portalu sprzedażowego. Rozmówczyni poprosiła o ponowne zalogowanie się do swojego konta i podanie kodu blik w celu zabezpieczenia swoich środków pieniężnych.
W pewnym momencie 21-latka otrzymała wiadomość w swojej bankowości mobilnej z prośbą o zatwierdzenie wniosku kredytowego na kwotę 14 900 zł. Zgłaszająca odrzuciła ten wniosek po czym stwierdziła, że z jej konta zniknęła suma 2700 zł.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania różnego rodzaju transakcji w internecie. Oszuści nieustannie zmieniają sposób działania tak aby wyłudzić pieniądze. Musimy chronić swoje dane, chronić karty bankomatowe, a przede wszystkim nie wchodzić w nieznane linki.
Pamiętajmy, aby podczas transakcji na portalach w Internecie komunikować się tylko i wyłącznie za pośrednictwem tych portali oraz zwracajmy uwagę na wygląd stron bankowych.
Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty płatniczej oraz zgłosić ten fakt na policję.
Źródło: AR
Źródło: KPP w Jędrzejowi